Poznáte stupne poznania? Najprv neviete, že neviete a žijete v blahej nevedomosti. Potom si uvedomíte, že neviete a rozhodujete sa, či investujete čas & energiu na získanie novej vedomosti. A nakoniec tretí stupeň: viete, že viete.

Prečo tieto filozofické úvahy? Dnešný svet, a to nielen svet biznisu, úmyselne zatvára oči pred realitou. Manažéri si každý rok stanovujú nereálne ciele podľa princípu “excel znesie” a potom napnú všetky kreatívne svaly, aby vymysleli zdôvodnenie, prečo projekt nevyšiel.

Toto vidíte všade okolo seba. Začína to u jednoduchého človeka, ktorý sa celý život nezdravo prežiera, aby sa v štyridsiatke divil, prečo má cukrovku. Pozrite sa len na politikov, ktorí si robia doslovne čo chcú a všetci im to “žerú”. Sme slepí k bezdomovcom, nevidíme umieranie na Ukrajine, neregistrujeme tragédie okolo nás, hoci sa na nás doslova “sypú” zo všetkých médií (pretože tragédie predávajú minimálne tak dobre ako sex).

Slepota ku svetu, ktorí nechceme vidieť, je skrytá hlboko v každom človeku. V online biznise je dôverne známy pojem bannerová slepota, keď, hoci je daná reklama na webstránke, vy ju nevidíte. Skutočne nevidíte. Rovnako neregistrujete billboardy či inzeráty, ktoré nie sú pre vás relevantné.

Tento blog však dnes nebude o tom, aká je psychologická podstata cieľovej skupiny a nebudem sa rozpisovať o vyhľadávacej priorite. Dnes cielim na konateľov a manažérov, ktorí zatvárajú oči pred realitou. U veľkých firiem je to do určitej miery pochopiteľné. Manažéri vedia, že s daným stavom nie sú schopní niečo urobiť, tak sú jednoducho ticho a čakajú, kým to praskne. Veď plat ide, tak čo.

Nepochopím však takéto konanie u majiteľov firiem. Každý produkt má svoj životný cyklus. Kde sú dnes Zlaté stránky? Kde je pevná linka? Ak zatvárate oči pred realitou, nakoniec vás tá realita zabije. Ak sú raz vaše výdavky vyššie ako príjmy, robíte niečo zle. Ospravedlnenia či vysvetleniasú zbytočné. Keď ste v červených číslach, musíte okamžite konať. Osekajte zbytočné aktivity. Robte to, čo má potenciál priniesť zisk. Konajte však a to rýchlo. To, čo ste robili doteraz, vás doviedlo do stavu, v ktorom ste.

Ak nič nezmeníte, zabije vás to. Akákoľvek akcia je aspoň šanca. Moja práca konzultanta je ukázať vám realitu. Opustiť stav neviem (alebo nechcem vedieť), že neviem. Začať hľadať riešenia. Všetko prerátať, zhodnotiť potenciál a naštartovať sa do aktivity. Podať pomocnú ruku. Do vášho terajšieho stavu ste sa dostali sami. Ste si istí, že z neho aj vyjdete bez pomoci?

Ak sa vám darí, je to super. Ak vytvárate stratu, musíte okamžite niečo urobiť. Tak nestrácajte čas.

Zatváranie očí pred skutočnosťou

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

PhDr. Ján Sliacky - marketingové poradensvo, Bebravská 3, 821 07 Bratislava, ako správca osobných údajov, spracováva na tomto webe cookies potrebné na fungovanie webových stránok a pre analytické účely a v prípade vášho súhlasu tiež pre remarketing. Viac info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close