Tento blog bude dosť osobný. Popisuje totiž moje vytočenie nad tým, ako niektoré firmy prostredníctvom fenoménu s názvom prémiové sms zarábajú na deťoch. Môj synátor dostal nový mobil. Ako dobrý tato som mu nabil kredit a nestaral sa. Ved cez 15 EUR, nech mu vydrží. Aj tak sme v jednej sieti, dokonca nám volá zadarmo. Kredit vydržal 2 týždne. Tak som sa vytočil, že či si chlapec náhodou nekupuje hry. 

 

Online nákup hier: áno, aj deti to môžu urobiť

Ono sa to totiž dá. Keď máte mobil, môžete si kúpiť v Google Play hru. Nepotrebujete kartu, uhradí sa to z vášho kreditu. Tak si synátor úspešne kúpil dve hry, ale mne to samozrejme nepovedal. Bál sa, čo mu poviem. Systém a rodič však nie je blbý. V Google Play sa dá pozrieť história nákupov, takže syn musel s pravdou von. Už si to nedovolí. Pre rodičov drzejších detí: existuje návod ako nastaviť autentifikáciu pri nákupoch.

 

Mobilné dáta alebo prečo deťom nestačí kredit

S týmto nič neurobíte. Keď decko nie je na wifi, pripne sa na mobilné dáta. Môžete dávať akékoľvek obmedzenia, ale svoj paušál si postupne na dáta minie. Dnes mobil bez dát je polofunkčný, takže zabudnite, že mu ich deaktivujete. To by v mobile nevidel ani maily. Musíte sa zmieriť s tým, že ak je dieťa gambler, predáti svoj paušál. Dobrá vec napr. v O2 je, že denne, ak spustí dieťa dáta a nemá nastavený dátový balíček, minie max. 0,50 EUR. Do mesiaca 15 EUR, ale aspoň neurobí šialené dlhy.

 

Prémiové SMS – top svinstvo na deti

Prémiové SMS  ma vytočili maximálne. Ono to totižto funguje nasledovne. Dieťa si chce stiahnuť nejakú hru. Tak pri sťahovaní a inštalácii sa ho to pýta kdejaké veci. Napríklad aj súhlas so zasielaním prémiových sms. My sme mali šťastie na firmu blueorange.sk. Táto stránka vás samozrejme presmeruje inde – na digitalvirgo.sk. Digitalvirgo vyzerá ak multijazyčná stránka, kde jednotlivé jazyky sú dosť nedotiahnuté. Ak však decko súhlasí so zasielaním prémiových SMS, máte po chlebe.

 

Ako vyzerá prémiová SMS?

Synátorovi začali chodiť sms typu:

Je Rijad hlavne mesto Omanu? Odpovedaj ANO alebo NIE na 7802 a ZVYS svoju sancu na VYHRU! Cena prijatej SMS (2 EUR) 02/65413561

 

Ako vidíte, ide o stupídnu SMS hru, na ktorú skočí dnes hádam iba dieťa alebo človek nie veľmi zdravého rozumu. Fór je v tom, že tieto SMSky vám chodia automaticky. Takže vám automat posiela správy, za každú si stiahne 2 EUR a nič s tým neurobíte. Teda, oni ich posielať prestanú, ale až keď vám klesne kredit tak, že už nie je čo za SMS stiahnuť.

premiové sms
Takto vyzerali prémiové sms v synovom mobile

 

Ako sa prémiovej SMS zbaviť?

Na tomto svete platí, že keď viete riešenie, je náprava obvykle veľmi jednoduchá. Kým však na to riešenie prídete, stojí vás to veľa nervov, času a niekedy aj peňazí. Kým sme prišli na to, že synátorov klesajúci kredit súvisí s prémiovými SMSkami, prišiel cca. o 25 EUR v kredite.

premiové sms - nízky kredit
Toto vám príde, keď kredit klesne príliš nízko

Ak máte tento problém, zbavíte sa ho tak, že zavoláte na číslo v SMS z mobilu, kam vám tie SMS chodia. Dovoláte sa na automat, kde musíte zadať voľbu, že chcete zrušiť všetky automatické služby na vaše číslo. A je to, SMS by vám nemali chodiť.

 

UPDATE alebo premiové sms odolávajú

Síce korektný spôsob, ako sa zbaviť prémiových SMS, je zavolať na číslo v smske, ale aby to fakt fungovalo, to by sme nemohli byť na Slovensku. Na druhý deň synovi prišla znovu SMSka z tejto SMS hry. Našťastie som mu nenavýšil kredit, takže išlo iba o informáciu, že SMS nemohla byť zaslaná, lebo nemá dostatočný kredit. Takže nasledoval kontakt na O2 chat, kde som požiadal o zrušenie tejto služby. Vyspovedali ma, dal so všetky možné informácie na potvrdenie môjho čísla (áno, synovo číslo je evidované na mňa, keďže je ešte neplnoletý) a pustili sa do rušenia prémiových SMS.  Nakoniec prišli dve SMS a služba bola nadobro zrušená.

Finálna sms z digital virgo
SMS_o2
SMS z O2, kde potvrdzujú zrušenie služby

Verím, že môj vymýšľajúci syn sa poučil. Už si dá veľký pozor, keď bude sťahovať nejakú hru z Google Play, pretože takto som ho nechal takmer mesiac bez kreditu. Ja viem, som asi krutý otec, ale inak sa nedalo. Kým sa nevyrieši miznúci kredit tak predsa nebudem kupovať ďalší. Nebudem predsa financovať takýchto superpodnikateľov. Teraz som o skúsenosť bohatší. Snáď vám tento návod pomôže vyriešiť Záhadu miznúceho kreditu 🙂

Prevencia

  • Dieťaťu vysvetlite, že jeho šaškovanie na internete ho môže stáť relatívne veľa peňazí. V online svete je veľa nástrah, ktoré striehnu na naivných. Rôzne clickbaity, nebezpečenstvá na sociálnych sieťach, hoaxy či „tutoriály“ na youtube, ktorými si zničíte mobil alebo počítač. Čím skôr začnete s osvetou, tým lepšie. Lebo starší jedinec = drzejší jedinec, ktorý má vlastnú hlavu a nebude poslúchať starého „fotra“.
  • Kontrolujte. Nemyslite si, že keď problém nevidíte, neexistuje. Decká sú vynaliezavé a ak chcete čakať, kým prídu s previnilým výrazom, že sa niečo stalo, tak bude sakra neskoro. Môj syn takto skoro naobjednával od servra po online hry. Keďže ho však kontrolujem a nemá práva, našťastie sa nič nestalo.
  • Obmedzte práva. Na mobile majte pod kontrolou jeho Google Play účet. Nastavte správne paušál či dobíjajte kredit rozumne. Na počítači mu v žiadnom prípade nedajte administrátorský prístup. Stačí bežný user account. Veď keď si bude chcieť inštalovať, on príde 🙂
  • Obmedzte elektroniku. Problémom hrania či sociálnych sietí je, že človek na to veľmi rýchlo chytí závislosť. Takže v rozumnej miere púšťajte dieťa na počítač a kontrolujte, ako dlho má v ruke mobil. Ak sa mu zhoršia známky, nech na elektroniku radšej zabudne, kým si ich neopraví.

Držím palce, aby ste sa s nástrahami online sveta na vašich potomkov vyrovnali čo najlepšie. Tu sa neoplatí čakať. Ak je niečo podozrivé, okamžite sa pýtajte, googlite, robte niečo. Mňa stála synova blbosť, že niekde zaklikol súhlas so zasielaním premium SMS, cca. 25 EUR a nervy. Tak nech vy tento problém radšej nikdy nemáte 🙂

Ako jednoducho online zarobiť na deťoch? | nové informácie

5 názorov na “Ako jednoducho online zarobiť na deťoch? | nové informácie

  • 29. marca 2019 o 17:12
    Permalink

    Nás táto sranda stála 62€,nakoľko je karta môjho naviazaná na faktúru na moje tel.číslo a všimla som si to až keď prišla faktura……………….

    Odpovedať
    • 2. apríla 2019 o 20:09
      Permalink

      tak tak, je to nechutne a prakticky nepostihnutelne

      Odpovedať
    • 14. augusta 2020 o 14:46
      Permalink

      Dobrý deň, moja “ skúsenosť“ s firmou Digital virgo ,
      bola vyššia ako 62€. Výšku úhrady pre firmu Digital virgo ( fakturovanú cez Telekom) som si niekoľko mesiacov nevšimla. No keď som si ju všimla…začala som konať.
      Takto som to ale riešila …a vyriešila:
      Na infolinke Telekomu som si vymohla kontakt – číslo firmy (nazývajú to reklamácie). Tu dám tomu,m kto toto bude čítať radu, nenechajte sa odbiť tým, že sa vás “ budú snažiť presvedčiť, že ste si aktivovali službu sami – vo faktúre sa to objavuje ako HRA , najskôr kliknutím na prichádzajúcu sms, prijatím potvrdzujúcich sms – správu, či prístupových kódov. Ja som si opakovane vypočula, že som si objednala HRU kliknutím …. „čím ste súhlasili s produktom….no viete, to môže byť aj náhodou, že ste si to neuvedomili, treba si dať na to pozor, možno nie vy …nedali ste niekomu, asi dieťaťu dali do rúk svoj mobil.“
      Ja som si to všetko vypočula a keď nezabrali slušné argumenty, tak som kričala, aj som sa za to ospravedlnila, že kričím, aj som sa povyhrážala …aj som bola vulgárna (áno bola som veľmi vulgárna aj keď ma poučili, že sa hovor nahráva)…aj som žiadala kontakt na nadriadeného, zodpovedného a kompetentného.
      Aj som pospomínala Obchodnú inšpekciu, polícu a aj som žiadala informáciu o zmluvnom vzťahu Telekomu s firmou, pre ktorú fi Telekom HRU fakturuje, aj som apelovala na dobré meno spoločnosti. ..aj som to zopakovala asi 3x.
      Aj som sa dopracovala na mobilné číslo spoločnosti Digital virgo. Tu vás musím trochu sklamať, mobilné čílso je už /aktuálne) dealtivované. V juni 2020 ale ešte fungovalo.
      Komunikácia s firmou Digital virgo bola v zmysle komunikácie s klientským centrom (telefonistkou) Telekomu…tie isté argumenty o sms, súhlase , užívaní služby, spätne potvrdených kódoch. Ja som sa opakovane pýtala, že keď už im chodia moje peniaze ..cez faktúru Telekom …tak by som rada vedele o akom produkte hovoríme, čo to bolo za produkt ( len pripomínam, že v Telekome to bola HRA), no a…. dozvedela som sa, že ….hudba a filmy. Pri slove hudba som sa ohradila, že hudbu nesťahujem a nepočúvam a vôbec nie cez mobil, nemám ani sluchátka (no fakt ich nemám). Nie som si vedomá, že som pozerala film cez obrazovku mobilu….stiahnutý na základe sms – ky.
      Spísala som do tabuľky – mesiace, čísla faktúr, sumy. A na mailovú adresu: reklamacie@digitalvirgo.sk , som zaslala r,svoju reklamáciu. V nej som požiadala o vrátenie neoprávnene fakturovanej sumy za služby, ktoré som si neobjednala a už vôbec nie vedome. Odkázala som sa pritom na ochranu spotrebiteľa.
      – lebo takto „aktivovanú službu“ , podsúvanie „akéhokoľvek produktu“, kde by som mala a mohla byť považovaná za konečného užívateľa (akéhokoľvek produktu akejkoľvek spoločnosti, teda aj Digital virgo či Telekomu) je možné považovať za nekalú obchodnú praktiku, zavádzanie a poškodzovanie práv občana Slovenskej republiky, aj EÚ.
      Povinnosti a práva spotrebiteľa sú upravené v SR zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov ale aj zákonom č. 250/2007 Z.z. O ochrane spotrebiteľa. Podľa platnej legislatívy, spotrebiteľské zmluvy nesmú obsahovať ustanovenia, ktoré spôsobujú značnú nerovnováhu v právach a povinnostiach zmluvných strán v neprospech spotrebiteľa.

      Koniec mojej skúsenosti ešte nie je ….v praktickej podobe.
      No mám vyjadrenie ( aj keď len mailom) od firmy Digital virgo (jej reklamačného oddelenia) , že moja reklamácia bola vybavená a bude mi celý obnos – neoprávnene fakturovanej sumy vrátený na účet. Tak čakám. Číslo účtu som im poslala včera.

      Odpovedať
  • 6. mája 2019 o 8:46
    Permalink

    Pri predlžovaní zmlúv so slovenskými operátormi, treba požadovať o blokáciu skrátených telefónnych čísiel. Výhovorka, že to nevedia spraviť v 21. storočí je scestná.
    Keď to bude robiť každý, tak sa spamätajú.

    Odpovedať
  • 30. októbra 2019 o 11:03
    Permalink

    Prémiové sms, alebo nákup hocičoho cez mobil sa dá na konkrétnom telefónnom čísle zablokovať aj u operátora. Tiež som bola v šoku, keď mi prišiel za 4 mesiace doplatok od mobilného operátora za kúpu hier, za „on line obsah“, čo som ani netušila, čo to je a prémiové sms. Riešila som to radikálne, maloletý syn má z mobilu vymazané všetky hry, argument, že aj všetci kamaráti predsa hrajú hry, u mňa nefunguje. A čuduj sa svete, dieťa sa vie hrať aj inak! Má zablokovaný akýkoľvek nákup potvrdením došlej sms správy. Podala som sťažnosť mobilnému operátorovi, prečo mi poslali doplatok za 4 mesiace a ja som tie 4 mesiace netušila, že syn kupuje hry a navyšuje mi faktúru o nemalé sumy. Čuduj sa svete, aj operátor mi reklamáciu uznal a poslal dobropis na celú sumu. Píšem sem preto, lebo myslím, že veľa rodičov má s týmto problém a nevedia sa brániť a ani netušia (podobne ako ako ja), že nečakaným prekvapeniam vo faktúre sa dá predísť.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

PhDr. Ján Sliacky - marketingové poradensvo, Bebravská 3, 821 07 Bratislava, ako správca osobných údajov, spracováva na tomto webe cookies potrebné na fungovanie webových stránok a pre analytické účely a v prípade vášho súhlasu tiež pre remarketing. Viac info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close