Úspešný marketing je hra čísiel. Je zbytočné mať najkreatívnejšiu komunikáciu alebo najprepracovanejší produkt na svete, ak osloví z vašej cieľovej skupiny iba mizivé percento.

Brainstormingy v bezpečí uzavretých meeting roomov s kolegami alebo vedením nestačia. Majte na pamäti, že už len tým, že ste z jednej firmy, máte mnoho rovnakých vnútorných nastavení. Je nezmysel, ak sa bude generálny riaditeľ jazdiaci na Porsche vyjadrovať k produktu alebo komunikácii na študentov. Tí sa prepravujú v MHD a vlakmi. Nemajú vlastné príjmy. Ich svet a svet generálneho riaditeľa je úplne iný. Už to ani nie je iný svet ale skôr iná galaxia.

Velikáni reklamy unisono prisahajú na prieskumy. Dokonca David Ogilvy začínal ako prieskumník v agentúre. Dalo by sa povedať, že bez prieskumu si iba myslíte, že idete správnou cestou. S prieskumom si môžete byť takmer istý. Áno, píšem takmer, lebo ani prieskum nie je stopercentnou zárukou, že na trhu uspejete. Dokážete však odhadnúť aspoň pravdepodobnosť úspechu.

Ak ste malý alebo stredný podnikateľ, možno ste nad týmto blogom v duchu urobili krížik. Prieskumy sú predsa drahé a „zožerú“ veľa času. Síce tomuto obrazu prieskumov mnohí veria, je to však klišé.

Prieskum je v zásade založený na jednoduchom mechanizme. Chcete sa niečo dozvedieť. Tak sformulujete zrozumiteľnú otázku (divili by ste sa, koľko otázok v kvantitatívych prieskumoch je nezrozumiteľných) a opýtate sa ju. Ak predávate cez internet, tak tých čo sú na internete. Ak predávate domové dvere, tak vlastníkov alebo stavebníkov domov. Musíte sa opýtať dostatočného počtu ľudí. O zvyšok sa postará excel. A hľa, máte relevantný pohľad na to, čo vaša cieľová skupina chce, respektíve ako vníma realitu, na ktorú sa pýtate svojou otázkou.

Ako však osloviť neznámych ľudí? Môžete si urobiť jednoduchú anketu v nákupnom centre. Skúste to. Sformulujte dotazník, vybehnite medzi ľudí a pýtajte sa. Ľudia radi hovoria. Samozrejme, mnohí vás odmietnu (čo ak im práve chcete predať nejakú hlúposť), ale po nejakom čase nazbierate veľa odpovedí.

Sú však aj iné dobré tipy. Skúste nejaký online nástroj. Existuje napríklad SurveyMonkey alebo Taluna QuickSurvey, či u nás InstantResearch. Za normálne peniaze vám urobia relevantný prieskum a čakáte pár dní (ak si priplatíte, iba pár hodín).

Je dobré si urobiť s dopytovania vašej cieľovej skupiny návyk. Pýtajte sa vždy a všade. Od zákazníkov si pýtajte spätnú väzbu. Ak niečo kúpia alebo naopak, prečo niečo nekúpili. NIe je dôležitejší názor ako názor vášho spotrebiteľa. Ten je nad všetky fakty. Pamätajte, v marketingu obzvlášť platí okrídlené „Hlas ľudu, hlas Boží.“

Na záver fajn tip. Pridajte si na vašu stránku krátke dotazníčky (zvládne to gratis každý trošku slušnejší redakčný systém). Nech návštevníci hodnotia. Stránku ako takú, vaše produkty či váš systém práce. Bude to výborná spätná väzba, ktorú získate zadarmo. Môžete sa inšpirovať touto stránkou, stačí, ak si pozriete ponúkané produkty 🙂

Nič sa nedozviete, ak sa nespýtate

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.