Ako spraviť dobré SEO pre články, ktoré píšete na vašom firemnom blogu? Prešpekulované a dokonalé SEO nástroje blednú pred tým najjednoduchším. Dobrým obsahom. Obsah, ktorý skutočne vyhľadávame a čítame. Je tak dobrý, že ho zdieľame, odporúčame, citujeme, kopírujeme… To Google od nás chce. Teda až na to kopírovanie 🙂
Skvelý obsah to vždy vyhrá
Google ocení, ak vaše články budú informačne bohaté. Je známa pravda, že v SERP sú úspešnejšie dlhšie články ako krátke. Najvyššiu úspešnosť dosahujú články s počtom slov 2000 a viac. Google totiž uprednostňuje stránky, ktoré dávajú hľadajúcemu úplnú odpoveď. Faktom je tiež, že priemerný počet zdieľaní rastie s dĺžkou článku/postu. Okrem dĺžky článku je dôležité, aby bol obsah originálny. Dnes už existujú SEO nástroje, ktoré vám zmerajú zhodnosť či podobnosť vašich postov s inými stránkami. Keď sú takéto nástroje dostupné online, verte, že Google ich má a využíva tiež.
Sociálne siete = záchrana pre vašu návštevnosť
Svoje posty z blogu zdieľajte na Facebooku. Dnes je už nevyhnutnosť mať firemný/blogový profil. Nie je však odveci zdieľať post aj na vašej osobnej stránke. Na Facebooku dnes je 1,59 miliardy užívateľov (údaje k 4. kvartálu 2015). Facebook je síce hlavne o zábave a nie o biznise, ale o tom je aj váš blog. Aspoň teda navonok. Dobré a zaujímavé informácie pre užívateľov. Pre niektorých z nich bude spoločný biznis iba logické vyústenie. Okrem Facebooku je dobré sharovať post aj na LinkedIn, Pinterest a Google+. Síce nikde nenájdete, akými percentami sa môže takéto zdieľanie podieľať na lepších pozíciách v SERP, ale skúsenosť učí, že zdieľanie pomáha.
Budujte backlinky
Boli rôzne fámy, že backlinky končia a pre Google strácajú na dôležitosti. Stále sú však pre ranking veľmi dôležité. Samozrejme, veľmi často sa stávali black hat technikami, takže Google sa bráni. V Penguin algoritme začal Google penalizovať neprirodzené backlinky, platené backlinky a irelevatné backlinky. Takže ak vám agentúra povie, že vám nakúpi backlinky, pošlite ju do hája. Ale ak máte skutočne relevantné linky, ktoré sú v prospech čitateľa a pomáhajú mu získať lepšie informácie o vyhľadávanej informácii, Google vás ocení lepším SERP. Je veľa techník, ako robiť dobré backlinky. Ak to však preženiete, Penguin zapracuje a budete penalizovaní.
Monitorujte, analyzujte a učte sa
Časť práce urobte predtým, než vôbec napíšete post. Ak chcete robiť dobré SEO pre články, ktoré píšete, nebuďte leniví. Zistite si, čo vlastne ľudia vyhľadávajú. Pozrite sa do Keyword Plannera, možno objavíte skutočné perly. Zisťujte, či váš post je efektívny a napríklad nezvyšuje vám bounce rate (lebo to môže poškodiť celej stránke). Preverte si, odkiaľ chodia vaši návštevníci a hlavne, čo robia na vašej stránke. Asi nechcete, aby si iba prečítali post a odišli. Ktoré posty najlepšie pomáhajú napĺňať vaše ciele, ktoré na stránke máte?
Optimalizujte pre vyhľadávače
Ak pri vytváraní postu vo WordPresse nepoužívate napríklad Yoast plugin, asi to s biznisom nemyslíte veľmi vážne. Správna optimalizácia je to, čo posunie vašu stránku vyššie v SERP. Prinášajte jedinečné informácie, nie generický obsah, akého sú na internete tony. Dnes nefunguje tzv. keyword stuffing, kde natlačíte zaujímavé kľúčové slovo všade a myslíte si, že vám to v Google pomôže. Zabudnite. To už od dôb Hummingbird nefunguje. Dobre si spracujte title, metainformácie a aj permalink. Nepíšte vatu, ani dlhé vety. Flesch Reading Ease test vám ukáže, či ste zrozumiteľní.
SEO pre články a pravidelný update
Nič nie je staršie ako včerajšie noviny. Váš obsah musí byť pravidelne updatovaný. Google veľmi rýchlo zistí, že na vašej stránke sa od poslednej návšteve robota nič nezmenilo a šup, penalizácia je na svete. Pravidelne si kontrolujte, či nemáte v poste nefunkčné linky. Sem-tam si pozrite, či článok obsahuje relevantné kľúčové slová. Chute a záujmy čitateľov sa neustále menia a vy musíte reagovať. Tiež si overte, či meta description je v poriadku, updatovaný.
Napísať dobrý post, ktorý má šancu u čitateľa a Google je dnes veľmi ťažké. Súperíte obrovskému množstvu postov. Na stránke worldometers nájdete počet blogov napísaných za jeden deň. V okamihu, keď píšem tento blog, ich počet dosiahol 3 050 000. Neuveriteľné. Ak si neurobíte dobre svoju prácu, píšete blog zbytočne. Nikto si ho neprečíta, lebo sa k nemu nedá v Google dostať. O hodnote pre váš biznis ani nehovorím 🙂